CORS.PL to system pomagający wypełniać wnioski do Centralnego Rejestru Zastawów. Za pomocą CORS.PL wypełnisz każdy wniosek bez konieczności znajomości działu, litery i cechy przedmiotu, pod którym zapisany jest przedmiot. Zaświadczenia które uzyskasz składając wniosek, są prawomocnymi dokumentami z Rejestru Zastawów.
- Właścicielem i Administratorem, CORS.pl jest Artur Głowacki sp. z o.o. z siedzibą w 41-403 Chełm Śląski, ul. Romera 11. Zarejestrowana pod numerem KRS 0000539757 w XI Wydziale Gospodarczym Sądu Rejonowego dla Krakowa Śródmieście, posiadająca nadany numer NIP PL 646-29-37-017, REGON 3607977550.
- Nazwą własną Systemu CORS.pl jest: Centrum Obsługi Rejestrów Sądowych.
- Zlecenia realizacji dowolnego dokumentu z Centrum Informacji Krajowego Rejestru Sądowego KRS, KW, i CRZ dokonać może każda osoba fizyczna lub prawna, na ogólnych zasadach uzyskiwania Wniosków z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS), Ksiąg Wieczystych (KW), Centralnego Rejestru Zastawów (CRZ). Wszystkie zlecenia realizowane są poprzez cors.pl oraz serwisy partnerskie opatrzone informacją oraz logo CORS.pl.
-
Ogólne zasady składania zleceń
W Systemie CORS.pl dajemy możliwość składania następujących rodzajów wniosków:
Odpisy KRS
CI COD - Wniosek o wydanie odpisu z KRS - Krajowego Rejestru Sądowego
CI CNR - Wniosek o podanie numeru KRS
CI CWY - Wniosek o wydanie wyciągu z KRS
CI CZN - Wniosek o wydanie zaświadczenia, że podmiot nie jest wpisany do KRS
CI CZ OPP - Wniosek o wydanie zaświadczenia, że podmiot wpisany do KRS jest organizacją pożytku publicznego
CI CZT - Wniosek o wydanie zaświadczenia że podmiot jest wpisany do KRS
CI CZW - Wniosek o wydanie zaświadczenia o wykreśleniu podmiotu z KRS
Odpisy CRZ
CI DW1 - Wniosek o wydanie zaświadczenia o wpisie podmiotu jako zastawcy w rejestrze zastawów
CI DW2 - Wniosek o wydanie zaświadczenia o wpisie podmiotu jako zastawcy określonego przedmiotu w rejestrze zastawów
CI DW3 - Wniosek o podanie numeru pozycji rejestru zastawu
CI DW4 - Wniosek o wydanie odpisu z rejestru zastawu
Odpisy KW - Księgi Wieczyste
KW Odpis - Wniosek o wydanie odpisu lub zaświadczenia o zamknięciu KW - Księgi Wieczystej
-
Realizacja zleceń w trybie Użytkownika Indywidualnego
- Użytkownikiem Indywidualnym jest każda zarejestrowana osoba w Systemie CORS.pl.
- Za zlecenie uważa się każdy poprawnie wypełniony wniosek, znajdujący się na stronach internetowych Systemu CORS.pl.
- Administrator przyjmuje do realizacji jedynie poprawnie wypełnione i z góry opłacone zlecenia.
- Administrator zobowiązuje się do podejmowania zleceń złożonych w Systemie w dniu ich złożenia do godziny 10:30, pod warunkiem iż Użytkownik dokona opłaty do godziny 10:00 tego samego dnia.
- Zlecenia złożone po godzinie 10:30 mogą być realizowane w dniu ich złożenia, lecz nie będą realizowane później niż do godziny 12:00 w następnym dniu roboczym.
- Za zlecenie zrealizowane (zakończone) uważa się zlecenie, którego spełnione są wszystkie warunki określone przez Użytkownika w zleceniu.
- Administrator CORS.pl dokonuje wysyłki uzyskanego dokumentu zgodnie ze specyfikacją złożonego zlecenia.
- Użytkownik ma prawo dokonać wyboru sposobu wysyłki poprzez e-mail, oraz za pośrednictwem Poczty Polskiej listem priorytetowym zwykłym, priorytetowym poleconym, oraz kurierem Pocztex.
- Opłaty za wysyłkę dokumentów zawiera tabela opłat zamieszczona na stronach internetowych Systemu CORS.pl.
- Użytkownik ma prawo do wyboru innego podmiotu świadczącego usługi pocztowe lub kurierskie jedynie na własny koszt, po uzgodnieniu tego z Biurem Obsługi Klienta Systemu CORS.pl.
-
Realizacja zleceń w trybie Użytkownika Korporacyjnego
- Użytkownikiem w Systemie Korporacyjnym jest każda osoba zarejestrowana w Systemie CORS.pl, która dokonuje przedpłaty na poczet realizacji zleceń do KRS, CRZ, CDN, oraz KW.
- Użytkownik może dokonać uzupełnienia stanu swojego konta na podstawie wygenerowanej w Systemie faktury pro forma. Fakturę pro forma można wygenerować po zalogowaniu się w Systemie w zakładce Finanse -> Dokonaj Przedpłaty znajdującej się pod adresem: http://cors.pl/index.php?goto=uzytkownik/twoje_konto/zwieksz_stan_konta.
- Minimalna kwota przedpłaty określona jest w tabeli opłat, którą publikuje administrator na stronach internetowych Systemu CORS.pl.
- Za zlecenie uważa się każdy poprawnie złożony i wypełniony wniosek, znajdujący się na stronach internetowych Systemu CORS.pl.
- Administrator przyjmuje do realizacji jedynie poprawnie złożone i wypełnione wnioski, za które będzie pobierał opłaty wprost z konta Użytkownika.
- Administrator zobowiązuje się do podejmowania i realizacji zleceń złożonych w Systemie w dniu ich złożenia do godziny 10:30, pod warunkiem iż Użytkownik posiada środki finansowe zdeponowane na swoim koncie Użytkownika Systemu CORS.pl.
- Zlecenia złożone po godzinie 10:30 mogą być realizowane w dniu ich złożenia, lecz nie będą realizowane później niż do godziny 12:00 w następnym dniu roboczym.
- W przypadku braku środków finansowych na koncie Użytkownika Systemu CORS.pl, złożone zlecenie traktowane będzie jak zlecenie Użytkownika Indywidualnego, oczekując na jego opłatę.
- Administrator może dokonać zmiany statusu zlecenia, o którym mowa powyżej na zlecenie Klienta Korporacyjnego w przypadku uzupełnienia konta Użytkownika o kwotę przedpłaty. W celu zmiany statusu zlecenia należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta CORS.pl.
- Za zlecenie zrealizowane (zakończone) uważa się zlecenie, którego spełnione są wszystkie warunki określone przez Użytkownika w zleceniu.
- Administrator CORS.pl dokonuje wysyłki uzyskanego dokumentu zgodnie ze specyfikacją złożonego zlecenia. Uzyskane w ramach zlecenia dokumenty posiadające status Klienta Korporacyjnego obligatoryjnie wysyłane są pocztą e-mail. Inny sposób wysyłki dokumentów wymaga jego określenia w formularzu zlecenia.
- Użytkownik ma prawo dokonać wyboru sposobu wysyłki poprzez e-mail oraz za pośrednictwem Poczty Polskiej listem priorytetowym zwykłym, priorytetowym poleconym, oraz kurierem Pocztex.
- Opłaty za wysyłkę dokumentów zawiera tabela opłat zamieszczona na stronach internetowych Systemu CORS.pl.
- Użytkownik ma prawo do wyboru innego podmiotu świadczącego usługi pocztowe lub kurierskie jedynie na własny koszt, po uzgodnieniu tego z Biurem Obsługi Klienta Systemu CORS.pl.
- Inne warunki wykonywania zleceń wymagają formy pisemnej w postaci umowy o współpracy pomiędzy użytkownikiem a Administratorem Systemu CORS.pl.
-
Obsługa Banków i instytucji finansowych
- Realizacja zleceń dla Banków i instytucji finansowych poprzez System CORS.pl, ze względu na szczególne warunki współpracy, wymaga podpisania umowy o współpracy pomiędzy Administratorem Systemu CORS.pl a Bankiem lub innym podmiotem.
- Wszelkie informacje dotyczące warunków uzyskania odpisów z KRS, CRZ, oraz KW, dla Banków i instytucji finansowych są okryte tajemnicą i nie są ujawniane żadnym innym podmiotom.
- Informacje dotyczące obsługi Banków udostępniane są tylko i wyłącznie upoważnionym pracownikom Banków.
- W celu uzyskania dodatkowych informacji należy kontaktować się pod adresem e-mail: artur.glowacki@cors.pl.
-
Archiwum
- Usługa archiwizacji uzyskanych dokumentów dostępna jest jedynie dla Użytkowników Korporacyjnych Systemu CORS.pl.
- Każdy dokument KRS, CRZ i KW uzyskany w ramach zleceń złożonych w Systemie CORS.pl może być archiwizowany przez Administratora.
- Administrator archiwizuje uzyskaną dokumentację w formie jakiej ją otrzymał. Dokumenty uzyskane z Wydziałów KRS, CRZ lub KW posiadają formę papierową i w takiej formie będą archiwizowane.
- Archiwizowanie dokumentów, o których mowa powyżej, może nastąpić jedynie na zlecenia Użytkownika.
- Użytkownik może wydać dyspozycję archiwizacji w formularzu zlecenia.
- Maksymalny okres archiwizacji dokumentów nie może być dłuższy niż 3 miesiące od daty zakończenia zlecenia.
- Po okresie 3 miesięcy dokumenty archiwizowane będą niszczone lub na wniosek Użytkownika wysyłane na adres korespondencyjny.
- Wysokość opłat publikowana jest w tabelach opłat na stronach internetowych systemu CORS.pl.
- Opłaty za archiwizację dokumentów pobierane będą z konta Użytkownika systemu CORS.pl.
-
Ograniczona odpowiedzialność
Administrator nie ponosi odpowiedzialności za:
- Nieprawdziwe lub niezgodne dane wpisane przez Użytkowników we wnioskach składanych w systemie CORS.PL, które mogą mieć wpływ na prawidłowość uzyskanych informacji z KRS, CRZ lub KW.
- Opóźnienia w dostarczaniu przesyłek pocztowych przez PPP Poczta Polska.
- Opóźnienia w realizacji zleceń spowodowane brakiem działania, lub ograniczoną możliwością działania systemów informatycznych KRS, CRZ lub KW.
- Opóźnienia lub utrudnienia w realizacji usług Partnerów CORS.pl świadczonych poprzez strony internetowe systemu CORS.pl.
-
Warunki reklamacji
- Wszelkie reklamacje rozpatrywane będą przez Administratora CORS.pl złożone jedynie w formie pisemnej i wysłane na adres e-mail: krs@cors.pl.
- Okres rozpatrywania reklamacji to 14 dni od dnia jej złożenia.
- Korzystanie z serwisu jest równoznaczne z akceptacją regulamniu.
Niniejszy regulamin obowiązuje od 1 stycznia 2009 roku.
Regulamin wraz z poprawkami zatwierdzony przez
Zarząd Artur Głowacki sp. z o.o.